Omega 3 – min bästa vän

I perioder knaprar jag i mig omega 3, från dag 1 var jag mycket skeptisk till detta och undrade hur detta skulle kunna göra någon nytta för mig. Det snackas ju om att omega 3 och ADHD är en bra kombination, fokuset blir bättre och som de flesta vet är fokus något som är en bristvara i våran hyperaktiva värld.

Förutom att denna fettsyra kan bidra till att ditt fokus blir bättre är även Omega 3 nyttigt för bland annat ditt hjärta.

Om man som jag är en person som slarvar otroligt mycket med kosten är ju detta tillskott ett superalternativ och jag har märkt stor skillnad vid användandet utav detta.

”Gratis alternativ” finns

Om man nu inte vill köpa något tillskott för att få i sig omega 3 finns det tillgängligt i vår dagliga kost, bland annat i:

  • Cashewnötter
  • Hasselnötter
  • Jordnötssmör
  • Kastanjer
  • Kokosnöt
  • Pistaschnötter
  • Linfröolja
  • Rapsolja
  • Sojaolja
  • Majsolja

Om du är en fiskmänniska, alltså någon som gärna äter fisk då ska du äta de fetare alternativen:

  • Makrill 
  • Sardin
  • Sill
  • Ansjovis
  • Lax.
Om du som jag är en slarver, överväg då detta anternativ. Eller bäst av allt, försök äta en allsidig kost som innehåller allt som är bra för dig.