Omega 3 – Livsviktigt

Omega 3 är något som jag brukar skriva om relativt ofta, det finns en anledning bakom detta. Innan jag började använda omega 3 tillskott var jag som många andra med ADHD lite vimsig och hade svårare att hålla fokus. Efter att jag började med tillskott då har detta faktiskt blivit mycket bättre.

Omega 3 = Eye Q

Många tror att vi med ADHD måste använda och att detta är det enda tillskott som fungerar, det stämmer inte. Eye Q är fantastiskt, men inte det enda alternativet, jag vet flera personer som inte köper just Eye Q på grund av att det är för dyrt.

Jag brukar inte köpa någon speciell sort alls egentligen, försöker fokusera på att innehållet ligger på 70% sen spelar det ingen roll för mig. Hittills har jag inte haft några problem med de varianter min kropp har fått svälja ner.

Det finns bättre och sämre varianter precis som med allt annat, jag kanske har haft tur.

Omega 3 är bra för dig

 

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg där alternativ till Omega 3 tillskott fanns listade, bland annat står det om nötter som innehåller detta.

Vad har du för erfarenheter av Omega 3?

Om du själv använder Omega 3 tillskott, vad kan du dela med dig av då? Både positiva och negativa effekter som du har upplevt skulle jag vilja läsa om.

Har du några bra tips och förslag mottas dessa med öppna armar då jag alltid är öppen för att lära mig något nytt.

Helst inget tips där man ska äta massa fisk, jag provade det för ett tag sedan och överdrev detta precis som med mycket annat jag gör. Det slutade inte speciellt positivt och jag känner inget större sug efter just fisk pga detta.

Jag brukar ju överdriva, väldigt ofta. Det hade varit skönt att någon gång göra något mera balanserat, om det handlar om kost eller något annat spelar ingen större roll.